Technisch Adviesbureau G.C. Heemskerk B.V. is in 1997 opgericht door Bert Heemskerk.

Na jaren lange ervaring met zowel mechanische als elektrische werkzaamheden heb ik de stap genomen om voor mijzelf te starten. Ik heb dit bedrijf opgericht om mij meer toe te kunnen leggen op besturingen en programmeerwerkzaamheden. Dit heeft eerst nog bestaan naast mijn baan, maar al na korte tijd ben ik volledig voor mijn b.v. gaan werken.

Al snel breidden de werkzaamheden zich uit tot het volledig ontwerpen en vervaardigen van machinebesturigen, van zeer eenvoudige relais schakelingen tot zeer uitgebreide systemen. Door de ervaring uit het verleden op het mechanische vlak ben ik in staat altijd een juiste vertaling te maken van mechanisch naar elektrisch.

Vaak is het programmeren niet het probleem, maar het begrijpen hoe een machine werkt en hoe deze met een nieuwe(re) besturing beter kan gaan functioneren. Ook de ervaring die ik in de loop der jaren heb opgedaan met de diverse merken PLC's wordt gebruikt om de nieuwste systemen efficiënt in te zetten.

In de loop der jaren heb ik ook een netwerk opgebouwd van bedrijven waar ik veel mee samenwerk:

- Enkuko Engineering voor het mechanisch ontwerpen en verbeteren van machines;
- Botau Materiaalbewerking voor de bouw van machines en aanpassingen in bestaande machines;
- Smederij van Rijn voor de bouw van machines.

Daarnaast verhelp ik storingen aan machines, zowel elektrotechnisch als mechanisch en kan ik voor u het reguliere onderhoud verzorgen.